X

Register

To purchase tickets, subscriptions, products and memberships, you must register. Simply fill in your name and email information and Register: you'll be soon sent a confirmation email. Once you have confirmed your registration as indicated, you can login.

Shop without login, connect quickly with Facebook after viewing the Facebook regulations on data and settings or
If you are registered, please

Login information
Privacy and Consents
Newsletter Our newsletter contains news about our calendar.! Newsletter Policy
I give Blue Note my authorization that I can revoke:
Sending promotional information on products, services, events, market research carried out with traditional and remote communication tools
Analysis of my personal interets for targeted services and sending personalised promotional information:
Notes You can always edit your choice or unsubscribe when you want.
General Conditions of Contract

21 e 22 Ottobre – Fabio Concato & Paolo Di Sabatino Trio


Fabio Concato, accompagnato dal Trio di Paolo di Sabatino percorrerà tutte le stagioni che l’hanno visto tra gli artisti più apprezzati del panorama italiano, uno spettacolo tra il jazz e la tradizione della canzone d’autore italiana, improntato sulla musica e sulla parola, un lungo viaggio dal 1977 ad oggi.

Sarà l’occasione per ascoltare non solo i grandi “successi”, ma anche tanti altri brani del suo ricco repertorio di concato. Da quelle “Storie di Sempre” il pubblico ha subito compreso di avere a che fare con un autore elegante, capace di grande autoironia, attento alle tematiche ambientali, sociali e civili: le sue canzoni sono entrate nella storia della musica italiana accompagnandoci sin qui, senza mostrare i segni del tempo, cristallizzando emozioni e versi entrati nell’immaginario collettivo. “Domenica bestiale”, “Fiore di Maggio”, “Guido piano”, “Rosalina”, “051222525”, ”Sexi tango”, “Gigi”. Queste sono solo alcune delle canzoni del concerto, scelte secondo i temi più cari all’Artista e riproposte in chiave Jazz con grande energia e complicità da Paolo Di Sabatino, Marco Siniscalco e Glauco Di Sabatino.

Per Info & Biglietti consulta la pagina programmazione



Leggi anche

No comments for this post

Leave a comment

Accedi


Follow us

for updates and more