X

Register

To purchase tickets, subscriptions, products and memberships, you must register. Simply fill in your name and email information and Register: you'll be soon sent a confirmation email. Once you have confirmed your registration as indicated, you can login.

Shop without login, connect quickly with Facebook after viewing the Facebook regulations on data and settings or
If you are registered, please

Login information
Privacy and Consents
Newsletter Our newsletter contains news about our calendar.! Newsletter Policy
I give Blue Note my authorization that I can revoke:
Sending promotional information on products, services, events, market research carried out with traditional and remote communication tools
Analysis of my personal interets for targeted services and sending personalised promotional information:
Notes You can always edit your choice or unsubscribe when you want.
General Conditions of Contract

2013 September 19 Thursday time 21.00
Flabby 19/09/2013 21.00

Flabby

Door price 25,00

Please reserve your dinner

Buy by phone

Tuesday to Saturday from 2pm to 10pm
02 69016888

 

Ross Pellecchia voce

Fabrizio Fiore chitarra & backing vocals

Lu Heredia lead & back voce

Niccolò Cattaneo piano

Fabrizio Fogagnolo basso

Martino Malacrida batteria

Germano Zenga sax

Mauro Brunini tromba

 

Da “Anything can happen” a “I’m feeling good today“.

Le parole sono importanti, diceva qualcuno: e infatti basterebbe la distanza tra questi due titoli a raccontare il nuovo capitolo della musica dei Flabby.

Se il fortunato album precedente, pubblicato in 25 Paesi del mondo e ancora in classifica su i Tunes, raccontava attraverso eleganti suoni jazzie la fragilità degli stati d’animo e la complessità delle relazioni umane, “I’m feeling good today” è un raggio di sole che annuncia l’arrivo di uno stato di grazia, di una ventata d’aria fresca che possa finalmente spazzare via la crisi.
E se la parole sanciscono questa ritrovata energia e la speranza necessaria in un mondo migliore, i suoni ne sono il perfetto veicolo espressivo: brani ariosi, solari, a rappresentare la volontà dei due musicisti di non mediare, di non accettare compromessi, nella vita come nell’arte.
Le composizioni  di Fabrizio e le parole di Ross, entrambe ispiratissime, meritavano dei fuoriclasse per essere tradotte in così belle canzoni: e non a caso i nostri due sono andati “back to their roots”, in quella Napoli talentuosa che è da sempre è una delle capitali musicali del mondo e dalla quale sono partiti.
Fondamentale l’incontro con Antonio Fresa, raffinatissimo pianista e arrangiatore, nonchè fondatote di MAD, cellula creativa partenopea che dalla storica Piazza del Gesù diffonde arte a tutto tondo, declinata in suoni e immagini. L’amico comune è Joe Barbieri, forse il miglior cantautore italiano
Questo nuovo capitolo  sarà presentato on stage con una formazione comprendente 6 elementi: Ross alla voce e Fabrizio alla chitarra e ai cori più pianoforte/tastiere, contrabbasso/basso elettrico, batteria, sax e tromba.

Quella al Blue Note sarà data Zero del tour, a pochi giorni dall’uscita del nuovo album.

 

Buy tickets for your favourite shows

Buy by phone

Tuesday to Saturday from 2pm to 10pm
02 69016888

Follow us

for updates and more